Introducere

Acest document se aplică persoanelor care au luat decizia să demareze procesul de consiliere in cariera cu unul dintre consilierii de pe www.pentrucariera.ro, cu scopul de a gestiona situaţiile legate de carieră sau viaţa profesională.
Documentul are scopul de a oferi informaţii despre procesul de consiliere în carieră, despre experienţa şi abordarea consilierilor în carieră şi anumite aspecte administrative legate de acest context de colaborare online.

Documentul se oferă clientului spre informare în cadrul discuţiei de principiu, inainte de a lua decizia de a intra în procesul de consiliere în carieră şi se semnează de client şi consilierul în carieră în momentul luării deciziei de a începe procesul.

Stimate client,

Suntem onorați să începem împreună un proces de consultanță în carieră și avem încredere că vom parcurge cu succes acest demers.
Această prezentare profesională are rolul de a-ți oferi informaţii despre procesul de consultanță în carieră, despre pregătirea și experiența noastră profesională în acest domeniu şi de asemenea despre anumite aspecte administrative ale procesului de consiliere. Te rugăm să o citești cu atenție și te încurajăm să ne adresezi orice întrebare necesară pentru a clarifica informațiile prezentate aici.

Despre noi – Pregătire și experiență profesională

Suntem certificați ca și consultanți în carieră Global Career Development Facilitator (GCDF).
Această certificare este emisă de Center for Credentialing and Education (CCE – www.cce-global.org) iar certificatele noastre sunt administrate de National Board of Certified Counselors – Romania (NBCC-RO) – o organizație non-profit care se ocupă de promovarea și păstrarea calității activității consultanților.

Tot prin intermediul NBCC-RO am participat la workshop-uri și seminare pe teme privind managementul și dezvoltarea carierei, etică și aspecte legale în consiliere, tehnici de evaluare în consiliere, supervizarea în consiliere, ș.a. – de adăugat
Suntem membri activi ai Asociației Consilierilor Români (www.acrom.org.ro).
În activitatea noastră de consultanți în carieră, aderăm la Codul de Etică al Asociației Consilierilor Români (http://www.acrom.org.ro/resurse/codul-etic/).
Mai multe informații privind experiența noastră/consultanților găsești aici.

Procesul de consultanță în carieră

Aspecte organizatorice

Procesul de consultanță în carieră este personalizat în funcție de nevoile fiecărui client. Acesta poate varia ca durată, media întâlnirilor fiind de …. ședințe de 50 de minute.
Întâlnirile vor avea loc loc săptămânal (sau cum stabilim de comun accord) via Skype, în ziua …, de la ora…, așa cum agreăm împreună în prima discuție. În cazul în care conexiunea la internet este deficitară, vei fi contactat telephonic de către consultantul tău.
Investiția pentru acestea este suportată de tine și este de … lei/ședință. Plata pentru o ședință de consiliere se face …. la începutul fiecarei sesiuni. Organizatia pe care o reprezint face dovada platilor, prin documente justificative de tip factura / chitanta fiscala, cuprinzand toate datele de identificare necesare. Documentele se elibereaza la finalul procesului, la cererea ta explicita, pentru toate sumele platite.
Daca nu poti să participi la o anumită întâlnire, te rugăm să anunți consultantul cu cel putin 24 de ore in prealabil. Dacă nu se întamplă acest lucru sau dacă nu este anunțată neparticiparea la o sesiune, aceasta se plătește ca și cum ar fi avut loc, iar plata se va face cumulat cu urmatoarea plată. Dacă se întâmplă să întârzii la o sesiune, sesiunea se plătește ca și cum ar fi avut loc în mod normal (integral) și durează până la ora planificată anterior.
Consultanții voi respecta aceleași condiții: anunță din timp daca nu pot desfășura o anumită sesiune, replanificând dacă este cazul. Daca vor întârzia la o sesiune, tu vei plati sesiunea proporțional cu perioada rămasă pentru desfășurare.

Dacă ai urgențe, desigur legate de subiectele comune sau conexe, și ai nevoie sa discuți cu consultantul în afara sesiunilor, poți să o faci sunând la numărul de telefon specificat aici. Dacă nu reușești să îl/o contactezi, îi poți lăsa un mesaj (SMS) sau trimite email la … și va reveni la tine în cel mai scurt timp posibil.
Acest timp (telefon, email, daca sunt intervenții notabile care presupun implicare suplimentară din partea consultantului) va fi contorizat independent de sesinile online. Vei fi anunțat despre el la întâlnirile imediat următoare, și va fi plătit proporțional cu valoarea unui sesiuni. Dacă apar astfel de situații consultantul ti le va comunica la momentul respectiv, pentru a ști dinainte dacă este cazul.

Aspecte conceptuale

Ceea ce credem noi este faptul că în cadrul procesului de consultanță în carieră, clientul beneficiază de un mediu sigur pentru a se descoperi pe sine și a conștientiza impactul procesului, ceea ce va duce eventual la creştere personală şi profesională.
Împărtășim abordarea consilierii ca proces de dezvoltare și avem încredere că cei consiliați progresează prin experienţele acumulate în cadrul procesului de consultanță în carieră.

Consilierea în carieră este un proces sistematic care analizează valorile și interesele personale, abilitățile și experiența la locul de munca. Aceste informații sunt apoi organizate și analizate pentru a îmbunătăți, acolo unde este cazul, integrarea și performanțele la locul de muncă. Ca un prim pas în relația noastră, vom explora împreună așteptările, preocupările tale și schimbările/alegerile care probabil dorești să le faci.
Când vom înțelege împreună situația curentă, vom stabili obiectivele comune și vom face ce ne stă în putință sa te ajutăm să demarezi acțiuni propriu-zise, cat de repede posibil – acestea vor implica activități pe care tu le vei face în afara sesiunilor online (teme pentru acasă), practicarea de noi comportamente pe care le agreăm sau completarea de instrumente de explorare (chestionare, formulare, ș.a.).
Credem cu adevărat că partea de carieră și cea personală nu pot fi separate, locul de muncă fiind important pentru noi toți, dar nu este singura activitate esențială din viața noastră. Vm adopta o poziție holistică ce va lua în considerare și alte aspecte, pentru ca orice decizie legată de viața ta profesională să fie una completă. Suntem de asemenea aici pentru a te ajuta să înveți procesul pentru planificarea carierei și luării de decizii, pentru ca tu să poți să aplici aceste aspecte atunci când vin momentele cele mai provocatoare, în carieră sau în viața personală.
Dacă observăm că sunt aspecte pe care nu le putem trata, deoarece nu avem experiența sau pregătirea necesare, îți vom indica alt specialist care te poate spriji în respectivele arii.

Drepturile tale ca beneficiar

  • Ai dreptul să înțelegi motivele pentru sugestiile pe care le fac consultantul și/sau procedurile pe care le aplică. Dacă ai întrebări, te rog să le menționezi. Ai dreptul să refuzi orice îți propune consultantul la orice moment, pentru orice motiv, chiar să decizi că nu vrei să continui relația de consiliere.
  • Ai dreptul să vezi (cerere cu cel putin 3 zile lucrătoare în avans) oricare sau toate notițele pe care le va face consultantul (dosarul tău personal) legat de relația voastră profesională.
  • Poți renunța în orice moment la procesul în care te afli. Dacă acest moment apare, te rugăm să anunți consultantul pentru a avea la dispoziție încă cel puțin o sesiune scurta (30 minute) în care să încerce să înteleagă motivele pentru care ați ajuns în acea situație (pentru auto-evaluare și îmbunătățire continuă).

Responsabilitățile tale ca beneficiar

  • Te pregătești și participi la sesiunile de consiliere, conform planificărilor agreate în prealabil.
  • Îndeplinești “temele pentru acasă” între sesiuni, în sensul în care le agreezi și planifici împreună cu consultantul.
  • Ții consultantul la curent, în cadrul sesiunilor pe care le vei avea în legătură cu noile experiențe sau efecte ale demersurilor, încercărilor pe care le faci de-a lungul procesului.
  • Plătești serviciul furnizat conform primei discuții avute cu consultantul.
  • Poți lucra cu un singur consilier în carieră la un moment dat, în cadrul serviciilor oferite de pentrucarieră.ro.

Păstrarea datelor şi confidenţialitatea

Fiecare consultant va păstra notițele despre evoluţia ta în şedinţele de consiliere pentru 5 ani. Toate informaţiile pe care le vei împărtăşi, cu privire la tine, vor fi confidenţiale. Materialul confidenţial poate fi consultat numai în următoarele circumstanţe:

  • cu scopul de a îţi oferi o experienţă de dezvoltare profesională și personală cât mai bună, consultantul se poate consulta cu supervizorul său sau cu un grup de supervizare;
  • tu îi ceri consultantului să împărtășească informaţia şi altora;
  • consultantul observă că tu poți fi în pericol /poți fi un pericol pentru alte persoane;
  • consultantul suspectează vreun abuz din partea ta, asupra unui copil, persoană invalidă sau vârstnică;
  • în fața unei curți de apel, dacă legislația din România o cere în mod explicit;
  • este necesar să ne apărăm împotriva unei acţiuni legale sau unei plângeri formale pe care tu ai depus-o la o curte judecătorească sau la o instanță etică.

 

Informaţii de contact

Întâlnirile se vor desfășura conform orarului stabilit în prima discuție. În afara acestora ne poți găsi pe e-mail sau pe numărul de telefon mobil în cazul unor urgențe. Dacă nu răspundem, ne poţi lăsa un mesaj text. Vom încerca să luăm legătura cu tine cât de repede.

Dacă vreodată nu ești satisfacut/ă de serviciile consultantului, te rugăm să îi spui. Dacă vei considera ca nu poate să te sprijine în diferitele aspecte legate de obiectivele stabilite, ai dreptul de asemenea să raportezi acest lucru direct catre NBCC România.

Ne vom strădui să folosim toată experienţa, formarea şi abilităţile noastre în scopul rezolvării obiectivelor cu care vii în relaţia de consiliere.

Data:

Nume prenume consilier în carieră:

Semnatura consilier în carieră:

 

Data:

Nume prenume client:

Semnatura consilier în carieră:

Comments

comments

0 comments